Pierwsze pomysły na rozgrywkę komputerową

Dla pierwszych twórców gier komputerowych pierwszym przełomem technologicznym było stworzenie tytułu, w którym dwaj użytkownicy wykorzystujący proste kontrolery mogli zagrać w wirtualnego tenisa stołowego. Dwa odcinki ustawione po przeciwległych stronach ekranu poruszały się wyłącznie o osi y w górę lub do dołu umożliwiając zawodnikom odbijanie lecącej w ich stronę piłeczki – w tej roli występował biały punkt. To osiągnięcie pozwoliło na bardzo szybkie rozbudzenie wyobraźni kolejnych badaczy, którzy skutecznie stworzyli chociażby popularną do dzisiaj grę umożliwiającą ustawianie armaty po lewej stronie ekranu i wystrzeliwanie pocisków w prawą stronę. Po wybraniu siły nacisku oraz kąta ustawienia działa wystrzelony pocisk leciał bardzo określoną i wyliczoną przez komputer w czasie rzeczywistym trajektorią. Szybko zrozumiano też, że z powodzeniem grać można nie tylko z samym komputerem, niszcząc ustawione wcześniej na mapie cele, ale z powodzeniem rywalizować mogą ze sobą dwaj ludzie ustawieni po przeciwnych stronach mapy i zmuszeni do strzelania do siebie nawzajem. Już przy tych pierwszych graficznie bardzo ułomnych i dość banalnych jeśli chodzi o pomysł jak i wykonanie grach komputerowych zaobserwowano, jak wielkie zainteresowanie nie tylko wśród grających, ale także licznych obserwatorów budzi rywalizacja na ekranie komputera. I chociaż jeszcze wtedy nikt nie śmiał dywagować na temat przyszłości gier komputerowych – nawet takiego określenia nie używano powszechnie, albowiem dla ich twórców były to nie tyle gry, co zwykłe programy komputerowe – wiadomym było, że emocje związane z rywalizowaniem na wirtualnej mapie rozbudzać będą emocje wszystkich użytkowników na całym świecie. Te pierwsze prace są tak stare jednak, że mało kto posiadał na własny użytek komputer w domu – wszystko to służyło więc przede wszystkim poprawianiu teoretycznej strony tego przedsięwzięcia, jakim jest tworzenie nowoczesnych komputerowych technologii. Zanim twórcy pierwszych tytułów nauczyli się na nich zarabiać i mogli bez problemu produkować gry w ilości setek tysięcy egzemplarzy, komputery musiały masowo wkroczyć do komercyjnego użytkownika. A żeby to się stało rzeczywistością najpierw musiało dojść do ich miniaturyzacji a potem zmniejszenia ich ceny końcowej.

[Głosów:1    Średnia:5/5]