Tworzenie nowoczesnych animacji

Współczesny przemysł filmowy i komputerowy coraz mocniej opiera się na tworzeniu animacji i scen z wykorzystaniem komputerowych technologii. W przypadku gier komputerowych zupełnie oczywistym jest, że niezbędne jest korzystanie z komputerów na każdym z etapu tworzenia nowego tytułu. Ale wykorzystywanie komputerów i często typowo rozrywkowych ich możliwości do tworzenia nowoczesnych filmowych produkcji prosto z Hollywood było przez wiele lat pewnego rodzaju ciekawostką. Gdy efekty wizualne wykorzystywane w grach komputerowych na poważnie wkroczyły do kina pomagając jednocześnie tworzyć coraz większe i bardziej imponujące sceny zniszczeń i wybuchów i przy okazji obniżając koszty produkcji, zwalniając producentów z konieczności wysadzania prawdziwych elementów dekoracji i scenerii. Dzisiaj nowoczesne technologie w kinie przede wszystkim kojarzą się z obrazem trójwymiarowym, ale wciąż to bardzo proste rozwiązanie, które nabiera sensu dopiero wtedy, gdy specjaliści od efektów specjalnych i animacji komputerowych rozpoczną współpracę nad umieszczeniem w filmie odpowiednio realistycznej sekwencji zniszczeń czy pościgu. W kinie ostatnio coraz lepiej sprzedają się bilety właśnie na takie tytuły, które być może niewiele oferują pod względem fabularnym, dialogi głównych bohaterów są płytkie. Ale efekty komputerowe zastosowane w realizacji całego filmu sprawiają, że miliony widzów na całym świecie z wielką przyjemnością pójdzie na ten konkretny tytuł do kina. Dzisiaj nawet najmniejsze i najbardziej kameralne produkcje dramatyczne chętnie sięgają po możliwości współczesnych komputerów. Oczywiście nawet najlepiej stworzona gra nadal pozostawi u gracza wrażenie pewnej nierzeczywistości, tak samo film stworzony całkowicie sztucznymi metodami nie dałby się na dłuższą metę oglądać jako zupełnie normalny. Graficy i specjaliści od efektów specjalnych wcale jednak nie zamierzają ustać w swoich poszukiwaniach idealnego rozwiązania pozwalającego na stworzenie przy pomocy komputera absolutnie nieodróżniającej się od rzeczywistości grafiki komputerowej. Jeśli ten technologiczny i programowy przełom dokona się w jednej branży, jednocześnie zaczną korzystać z tego producenci gier komputerowych, producenci filmów, reklam jak i kompozytorzy czy artyści.