Brutalizacja gier i rozrywki

Dziś nawet gry komputerowe, książki adresowane teoretycznie do młodzieży i bajki animowane przez dorosłych dla dzieci wykorzystują bardzo liczne aluzje i referencje do świata dorosłych, często przepełnionego seksem i brutalnością oraz wulgarnym językiem. Nierzadko też tytuły pojawiające się na rynku gier komputerowych są wprost adresowane do starszych ludzi nastawionych na wyjątkową brutalność. Gry komputerowe opierające się na okradaniu, zabijaniu, prowadzeniu masowej akcji zbrojnej na terenie wroga stają się coraz popularniejsze. Symulator złodzieja samochód awansującego w hierarchii gangu w danym mieście pozwala nie tylko na własnej skórze poczuć graczowi historię takiego życia, ale przy okazji umożliwia rozjeżdżanie żywych ludzi na chodnikach, niszczenie praktycznie wszystkiego poza budynkami, strzelanie z najróżniejszych broni do dowolnych celów, przyciąganie uwagi policji i służb specjalnych poprzez sianie zniszczenia w wirtualnym świecie. A w chwilę po ewentualnej śmierci gracz może powrócić z powrotem do rozgrywki, bo tak właśnie skonstruowane są gry komputerowe. Oczywiście tego typu tytuły w niektórych krajach są w ogóle zabronione w innych mają bardzo widoczne ograniczenia wiekowe i teoretycznie nie powinny być oglądane przez małe dzieci. Niemniej dzięki Internetowi praktycznie każdy użytkownik na świecie może wcielić się bohatera takiej krwawej rozgrywki i siać zniszczenie bez ustanku. Szczególnym przykładem brutalnych gier, które doskonale funkcjonują w popkulturze i granie w nie staje się coraz modniejsze są liczne symulatory konfliktów zbrojnych, czyli po prostu strzelanki z perspektywy pierwszej osoby, przeważnie żołnierza jednej ze stron konfliktu historycznego lub wyimaginowanego i poprowadzonego zgodnie z fabułą obmyśloną przez twórców gry. Dzięki coraz realniejszych obrazów i poprawiającej się stale grafice, od wprowadzenia na szeroką skalę obrazu high definition zainteresowanie tego typu tytułami mocno wzrosło. Dzięki temu, że historie przedstawione w tych grach wyglądają bardzo rzeczywiście, o wiele większe wrażenie robi strzelanie do przeciwników czy zdobywanie mapy. A w ten sposób gra staje się jeszcze bardziej sugestywna i uzależniająca, co doskonale wykorzystują do swoich celów ich producenci.