Fabuły w grach RPG

Faktem jest, że gry RPG są jednym z najbardziej lubianych przez graczy gatunków gier. Bardzo często wpływ na to ma fakt, że jest w nich co robić i często reprezentują sobą jakąś historię. W grach RPG bardzo często można natrafić na fabułę, która wciąż się rozszerza. Często się zdarza, że poszczególne gry składają się z konkretnych rozdziałów, których nie da się ukończyć, nie wykonując z góry narzuconych czynności. Najważniejsze są tu współczynniki poszczególnych postaci i ich wartości liczbowe, podawane w statystykach. Gracz przemierza poszczególne rozdziały, pokonując różne przeszkody i przeciwników i musi realnie oceniać, czy jest w stanie czegoś dokonać w związku ze statystykami, jakie gracz posiada. Bywają także momenty, że gracz i inne postaci są w odpowiedni sposób oceniane, na przykład na podstawie faktu, czy jedna drugą opatrzyła w odpowiedni sposób, nie powodując żadnego uszczerbku na zdrowiu. W takich sytuacjach najczęściej liczone są punkty zdrowia, ale to jest tylko jedna, z przykładowych sytuacji, która może się wydarzyć w trakcie grania w grę RPG. Bo gracz tutaj bardzo rzadko jest sam. Z reguły wszystko odbywa się tak, że przemierza on poszczególne rozdziały wraz z określoną drużyną innych postaci, a w międzyczasie muszą oni wszyscy wykonać pewne zadania, czasami również określoną misję. Wszelkie statystyki są widoczne cały czas, co pozwala na ich pełną kontrolę. Bardzo często gry zawierają w sobie ciekawą grafikę, nawet przeciwnicy są wykonani w ciekawy sposób. Można liczyć tutaj na przeróżne postaci science fiction, czy też inne, mitologiczne na przykład potwory. Wszelkie statystyki są najczęściej wyświetlane w formie liczbowej, co daje bardzo przejrzysty podgląd całej sytuacji. Generalnie, wszelkie postaci mają określone wartości, przyznawane zupełnie losowo, przez komputer, więc gracz musi uważać na to, jakie która z nich ma możliwości i czego jest w stanie dokonać. Często zupełnie losowo odbywają się również przeróżne czynności, na przykład fakt, czy w danym momencie udało się graczowi trafić jego pociskiem do wroga, więc nigdy nie można mieć pewności, jak dany epizod dalej się potoczy, wszystko to jest ślepy los i odrobina zwyczajowego szczęścia.