Odkrywanie kolejnych poziomów i lokacji w grach komputerowych

Gry komputerowe są tak skonstruowane, że posiadają tak zwane lokacje, lub też kolejne poziomy. Lokacja, to nic innego jak stopniowo odkrywająca się przestrzeń w naszej grze. Wówczas to świat po jakim porusza się nasz bohater zostaje powiększony o nowy obszar, wcześniej nam nie znany, taki do jakiego poprzednio nie mieliśmy dostępu. System ten ma to do siebie, że możemy wówczas poruszać się po każdym zakątku wirtualnego świata, a zatem tak brnąc naprzód, jak i cofać się, co niekiedy okazuje się konieczne, gdy jakaś misja kieruje nasze kroki wstecz. W przypadku kiedy zamiast lokacji mamy na myśli kolejne poziomy, sytuacja rysuje się nieco inaczej. Wówczas to trafiamy na następny poziom, nazywany z angielskiego „levelem”, najczęściej bez możliwości powrotu, na niższy, wcześniejszy, z którego to trafiliśmy. Taki level jest niejako następną planszą w grze. Najczęściej jednak odnosi się to do starszego typu gier. Często tak w przypadku lokacji, jak i poziomów trafiamy na nowe, wcześniej nam nieznane przeszkody, nie rzadko trudniejsze do pokonania od dotychczasowych. Wspólną cechą omawianych tu przestrzeni jest fakt, że aby poruszać się dalej trzeba wykonać wyznaczone zadania, zdobyć punkty doświadczenia, co jest premiowane dostępem do dalszej części gry. Niekiedy też poszczególne lokacje odkrywają się bez spełnienia takich wytycznych.