Każda gra charakteryzuje się tym, że posiada opcje. Jest to rozwiązanie pozwalające na dokonanie pewnych manewrów w grze. Dzięki nim możemy wybrać jakość grafiki, wpłynąć na kontrast obrazu i jego rozdzielczość, rozjaśnić lub przyciemnić tło, zmienić sterowanie w grze, a nawet wpłynąć na dźwięk. Niektóre gry posiadają też możliwość wybrania wersji językowej. Czasem występuje ona w wersji tekstowej, a czasem wykorzystuje lektora,w zależności od tego, czy w danej grze była taka możliwość przewidziana. Niemal każdy taki produkt dysponuje dwiema podstawowymi opcjami. Pierwszą jest wybór stopnia trudności. Przeważnie jest to trzystopniowy tryb, czyli: stopień trudności niski, średni i wysoki, ale zdarza się, że tych stopni jest więcej. Drugim takim podstawowym wariantem, który jednak ustalamy już w grze, jest system zapisu bieżącej misji. Poprzez zapisanie aktualnego stanu gry, lub jego rozdziału, w momencie zginięcia, lub niepowodzenia misji, rozgrywkę zaczynamy od momentu, w którym zapisaliśmy grę, a nie przykładowo od początku. Wtedy wystarczy wczytać dany czas gry, w miejscu, gdzie została ona zapamiętana. Często stosowany jest też autozapis, co polega na tym, że gra w pewnych momentach, bez udziału gracza zapisuje wszystkie dane. Czasami występuje to samoistnie, a niekiedy trzeba ustawić funkcję automatycznego zapisu przed rozpoczęciem gry. Wcześniejsze gry nie posiadały opcji zapisu, przez co po przegraniu, wszystko zaczynało się od początku.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply