Przetrwanie na konkurencyjnym rynku

Na dzisiejszych rynkach coraz trudniej jest przetrwać nawet tym firmom, które przez długie lata wyznaczały pewne standardy, ale w ostatnim czasie przez brak rozsądnej długoterminowej strategii pogrążyły się w odtwórstwie i szybko straciły swoją pozycję na rynku. A ponieważ dla wielu firm to inwestorzy posiadający akcje są prawdziwym zagrożeniem, na widok potencjalnych problemów z konkurencją i możliwych niższych wyników finansowych kapitał wycofuje się ze spółki, dodatkowo ją osłabiając i przybliżając ją do całkowitego upadku. Przetrwanie na rynku, szczególnie nowoczesnych technologii, musi się dzisiaj opierać przede wszystkim na ciągłym dążeniu do innowacji i udoskonalaniu swojego produktu. Doskonale wiedzą o tym firmy odpowiedzialne za wyprodukowanie wielu kultowych już gier komputerowych i konsolowych, które ponad dwie dekady temu rozpalały umysły wielu młodych i starszych ludzi na całym świecie. Mimo ewidentnego potencjału nie wykorzystały możliwości, jakie nastały wraz z upowszechnieniem się komputera jako źródła rozrywki, ale także pracy, co sprawiło że w każdym niemal domu pojawił się taki, mniej lub bardziej zaawansowany sprzęt. Kontynuowanie swojej odnoszącej sukcesy gry komputerowej i przekuwanie jej w coraz lepsze i bardziej dopracowane tytuły dla wielu marek stało się sposobem na budowanie potęgi. I tak od małego biura pełnego fanów gier amatorsko piszących kody do następnych tytułów możliwe stało się zbudowanie prawdziwego interesu, kiedyś nawet notowanego na giełdzie. Ważne było jednak w tym wszystkim wykorzystywanie wszystkich możliwości, jakie rynek dawał na podniesienie swojej konkurencyjności. Producenci gier komputerowych nie mogą przecież funkcjonować bez swojej bazy, jaką są komputery i nowoczesne rozwiązania. Aby tworzyć jeszcze lepsze tytuły, trzeba często zainwestować w kosztowne studio do tworzenia scen trójwymiarowych, niezbędne jest kupowanie ciągle nowego sprzętu, utrzymywanie studia do nagrań sesji motion capture. Firmy nie pragnące rozwijać się i poprawiać swoją ofertę dla klientów, którymi są coraz liczniejsi fani gier komputerowych na całym świecie przeważnie kończą z mocnymi giełdowymi spadkami i majątkiem, z którym nie ma za bardzo co zrobić, po kreatywność pracowników i ich chęć do tworzenia nowych rozwiązań i tak spadła.