Coraz lepsze wyniki

Warszawska giełda papierów wartościowych bije od tygodnia rekordy jeśli chodzi o wszystkie indeksy i wielkość obrotów transakcji dziennych. Jedną z gwiazd tego kresu jest dotychczas mało znana podwarszawska firma, zajmująca się sprzedażą i tworzeniem interaktywnych gier komputerowych. Jest to nowinka technologiczna, jak na razie mało znana w naszym kraju, ale na Zachodzie Europy szturmem podbijająca serca użytkowników. Polacy w okresie pięciu lat, odkąd zajmują się handlem tego typu rozrywką wirtualną, zdążyli stać się liderami sprzedaży w ośmiu krajach Zachodu i wiceliderami w kolejnych pięciu. Jedynym konkurentem jest amerykański producent gier, który dziesięć lat temu stworzył po praz pierwszy grę interaktywną. Różni się ona od zwykłej gry dodatkami, pozwalającymi na odczuwanie wszelkich wrażeń towarzyszących rozgrywce, na własnym ciele. Niezbędne są do tego specjalne okulary, przenoszące nas w świat trójwymiarowy. Realizm takiej gry jest porażający i wiele osób po ich zdjęciu ma problem z odpowiedzią na pytanie, co jest realne a co wirtualne. Typowo polskim wynalazkiem jest stworzenie od podstaw dedykowanych do tego typu gier rękawic ze specjalnymi czujnikami ruchu. Ręka ubrana w taki sprzęt przenosi wiernie ruchy na ekran monitora. Roczne obroty polskiej firmy to przeszło sto milionów euro i z roku na rok rosną one w tempie dziesięciu procent. Na warszawskim parkiecie akcje firmy wzrosły o piętnaście procent, co obrazuje nadzieje, jakie inwestorzy pokładają w ten polski hit eksportowy z branży komputerowej.