First person shooter

First person shooter najczęściej znana jest pod nazwą gra FPS. Jest to gatunek gier akcji, potocznie nazywanych strzelankami. Przede wszystkim ich zasady polegają na przemieszczaniu się po określonych terenach, czasami pomieszczeniach, a głównym celem jest zabicie wszystkiego, co się rusza. First person shooter ponieważ cała gra odbywa się z perspektywy osoby pierwszej, gracz widzi ekran, a przed sobą pistolet, karabin lub inną broń. W większości przypadków zasady są te same, czasami gry różnią się od siebie możliwościami przeciwnika lub rodzajami broni, które są możliwe do wykorzystania. W wielu przypadkach, oprócz tego, że każdy gracz musi być bardzo uważny i spostrzegawczy, aby nie dać się zabić i wystrzelać wszystkich, którzy celują do niego, musi również uważać na wszelkie przedmioty, które mogą leżeć na jego drodze, a które zdecydowanie warto brać. W zasadzie, w każdej grze pod tym względem warunki są zupełnie inne, chociaż główne zasady raczej te same. Inni mogą być również przeciwnicy. W zależności od fabuły gry, mogą to być postaci rzeczywiste lub potwory fantasy, czy też science fiction. Wszystko zależy od wyobraźni autora. Najbardziej znanymi grami tego typu jest najstarszy Wolfstein , Doom, Quake, Counter Strike. W dalszym ciągu FPS ma swoich zagorzałych wielbicieli, którzy nie zamienią tego gatunku gry na żaden inny. Jeszcze jakiś czas temu większość FPS umożliwiała grę tylko dla jednego gracza. W związku z tym, że postęp i technologiczne zaawansowania poszły do przodu, coraz więcej pozycji z FPS umożliwia grę wielu graczy na raz, za pomocy sieci wewnętrznej lub Internetu. Kiedy gracz był jednoosobowy głównym przeciwnikiem, często bardzo mocnym i konkretnym, był komputer. Teraz możliwa jest gra z prawdziwymi, żywymi przeciwnikami, którzy znajdują się po drugiej stronie sieci. Rzadko się zdarza, że fabuła w FPS jest mocno rozbudowana, ponieważ w grze chodzi o coś innego, przede wszystkim o zabijanie, eliminowanie wroga. Generalnie, ten rodzaj gier strzelaninowych można podzielić na gry taktyczne i zręcznościowe. W tych pierwszych bardzo często ważniejsze jest obranie odpowiedniej taktyki, niż konkretne i szybkie zabicie każdego, napotkanego na drodze przeciwnika.