Początek historii w automatach

W przypadku większości polskich dzieci otwarcie gospodarki i zakończenie okresu komunistycznego podporządkowania kojarzy się z nagłym pojawieniem się wielu nowych możliwości i towarów. A wśród chłopców w młodym wieku ze szczególnie wielkimi możliwościami kojarzyły się współczesne konsole do gier wideo. Dzięki podłączeniu małego urządzenia do telewizora możliwe stało się granie w wiele gier komputerowych, zarówno takich dla jednego graczy, jak i umożliwiających rywalizację z kimś kontrolującym drugiego bohatera. Z czasem tryb multiplayer umożliwił także wspólne wykonywanie tej samej misji przez graczy, co pozwalało na dodatkowe godziny spędzone przed telewizorem. Z czasem w nieco większych miastach, gdzie wciąż tylko najzamożniejsze rodziny mogły pozwolić sobie na kupno konsoli wideo dla dziecka, pojawiać zaczęły się salony gier. Dla wielu rodziców od samego początku, bez większych przyczyn kojarzyły się one z czymś jak kasyno, ale dla dzieci. Tam gdzie dorośli wchodzą i tracą pieniądze na swoje ryzykowne zachcianki, tak młodzi wykorzystują drobne na kolejne partie przy ulubionej grze komputerowej. Automaty umożliwiały jeszcze większą przyjemność, jako że oferowały głównie tytuły typu arcade, czyli zaprojektowanie właśnie do takiej szybkiej rozgrywki. Dodatkowo tak jak na pierwszych prymitywnych komputerach tak i na automatach do gier możliwe było tak samo rywalizowanie z komputerem, które poziom przeważnie był niski i pozwalał na nauczenie się mechanizmów rozgrywki zwykłemu użytkownikowi, jak i walkę z drugim uczestnikiem zabawy. Ponieważ automaty do gier były dość duże, możliwe było zamontowanie na nich dwóch kontrolerów dzięki czemu w grach komputerowych produkowanych specjalnie na te urządzenia programiści zwracali uwagę tak samo na tryb dla jednego gracza jak i na możliwości współpracy między zawodnikami. Z czasem oczywiście salony gier i same automaty przestały mieć większe szanse powodzenia – każdy młody człowiek mógł pozwolić sobie na kupno komputera i grania dokładnie w te same tytuły gier komputerowych znanych z automatów we własnym mieszkaniu. Dzisiaj salony takie są rzadkością, ale wciąż dla wielu ludzi z wieku między dwudziestoma a trzydziestoma laty salony gier stanowią bardzo ważne i żywe wspomnienie.