Rynek technologii komputerowych

Specjalizowanie się w jednej czy dwóch dziedzinach związanych z tworzeniem komputerów stało się absolutną podstawą strategicznego rozwijania firmy i coraz więcej jest firm, które znane są tylko z dostarczania rewelacyjnych głośników albo stawiane są za wzór producenta monitorów. Wiele korporacji próbowało zajmować się jednocześnie akcesoriami i podzespołami związanymi z grafiką, tworzeniem systemów operacyjnych, pisaniem gier komputerowych, produkowaniem akcesoriów i drukarek. Z tego misz maszu często absolutnie nic nie wychodziło i narażało to firmę stopniowo coraz mniej konkurencyjną na rynku do stracenia przewodnictwa nawet w tych segmentach naturalnie przyznawanych im, co naturalnie dodatkowo godziło w reputację marki. Dlatego dzisiaj samo zarządzanie firmami i odpowiednie analizowanie sytuacji finansowej i rynkowej jest niezbędne do podejmowania słusznych decyzji. Absolutnie niespotykanie jest dzisiaj, aby jedna firma zajmowała się wszystkim i próbowało jednocześnie produkować procesory i pisać systemy operacyjne. Ale bardzo często firma produkująca od lat popularne procesory czy tworząca od dekad najpopularniejsze gry komputerowe może zamiast samodzielnie wydawać na innowacje i nowe procesy technologiczne po prostu wykupić dobrze prosperującą, ale dużo mniej wartą firmę dla własnych celów. W ten sposób jakieś laboratorium, które zachwyciło cały świat swoja koncepcją na system do urządzeń mobilnych czy po raz kolejny z rzędu stworzyło niesłychanie realistyczną grę komputerową, może dalej działać w swoim miejscu z wykorzystaniem ulubionych wybranych przez siebie narzędzi, ale poniekąd na zlecenie i przy wykorzystaniu dofinansowania spółki, która ją wykupiła. Z ekonomicznego punktu widzenia czasami chodzi po prostu o przejęcie firmy, która może stanowić jakieś zagrożenie dla planów biznesowych korporacji, ale coraz częściej chodzi o wykorzystywanie bardzo ważnych dla siebie technologii bez korzystania z obcych patentów. Jeśli więc ktoś jest żywo zainteresowany tworzeniem konsol do gier wideo, to wykupienie kilku firm tworzących doskonałe choć amatorskie tytuły i wykorzystywanie ich możliwości do produkowania własnych gier jest bardzo rozsądnym w wielu sytuacjach rozwiązaniem.