Produkowanie wielkich hitów

Przemysł komputerowy rozkwita dzisiaj w najlepsze. Jednocześnie na rozwój komputerów i ogólnie tego rynku związanego z nowoczesnymi technologiami wpływa wiele najróżniejszych firm zajmujących się udoskonalaniem już gotowych rozwiązań w dziedzinie czy to urządzeń wskazujących, czy nagłośnienia, czy samych monitorów do komputerów. Skupienie się na wyłącznie jednym dziale przemysłu komputerowego pozwala na osiągnięcie o wiele lepszych wyników w tym segmencie i wiele firm, które próbowały zajmować się jednocześnie produkowaniem gier komputerowych, kart graficznych i monitorów bardzo szybko musiały zrezygnować ze swoich zbyt ambitnych planów. Oczywiście wiele marek działa na dwóch, trzech lub więcej frontach konkurencji na rynku komputerów, ale nadal do sytuacji tej dochodziły one wieloma latami i przeważnie wykupując wielu słabszych konkurentów z rynku i wciągając ich pod swoją banderę. Tak bardzo często jest w przypadku firm produkujących gry komputerowe. Jeśli małe biuro programistów w niewielkim mieście potrafi stworzyć w ciągu roku tytułów, w którego chętnie grać będę gracze na całym świecie, to bardzo prawdopodobne, że w oczach ekonomistów warte będzie ono wykupienia za całkiem duże pieniądze. Często jednak firmy zajmujące się tworzeniem prawdziwie przebojowych tytułów zarobiły tak wiele na swoich dotychczasowych seriach, że pozwolić mogą sobie na inwestowania w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i produkowanie coraz lepszych silników graficznych. I chociaż nowoczesne grafika nie zawsze jest najważniejsza i czasami brzydsza gra staje się hitem ze względu na swoje dodatkowe walory, to jednak coraz częściej nawet gry pisane dla użytkowników smartfonów muszą wykorzystywać bardzo nowoczesne procesy graficzne. Firmy znające użytkowników i graczy od dekad doskonale wiedzą, czego im trzeba i potrafią także doskonale jak każda firma wykorzystywać możliwości marketingowe i analizować dokładnie rynek, targetować odbiorców na swoje najnowsze tytuły. Wiele firm żyje też z tytułów, które jako serie od lat znane i wypromowane wciąż idealnie sprzedają się na całym świecie i zyski z nich pozwalają nawet na finansowanie najbardziej nieudanych premier swoich eksperymentalnych tytułów.