Niektóre firmy notowane na giełdzie zbudowały swoją renomę i finansową pozycję tylko i wyłącznie skupiając się na produkowaniu wielkich tytułów gier komputerowych. Pierwsze odsłony wieloletnich tytułów jak Final Fantasy czy Fifa były tworzone jeszcze w czasach, gdy na pisaniu gier komputerowych raczej ciężko było zarobić a rozwiązania graficzne nie pozwalały na rozwinięcie skrzydeł i przedstawienie chociażby realnej grafiki. Dzisiaj te same tytuły odsłaniane są po raz nawet dwudziesty w przez te wszystkie serie, za każdym razem programiści starają się dorzucić do swojej gry coś nowego, poprawić jej jakość. A zawsze jest na czym pracować – zmianie mogą przecież ulec tak tekstury wykorzystywane do tworzenia scenografii i dalekich planów, ruchy postaci dzięki sesjom motion capture mogą stać się o wiele bardziej ludzkie i płynne. A podnoszenie możliwości graficznych przeciętnego komputera ostatecznie pozwoliło na wyjście z dusznej atmosfery grafiki dwuwymiarowej i pozwoliło programistom skupić się całkowicie na poprawianiu wrażenia rzeczywistości w swoich tytułach. I właśnie w tym kierunku szły pierwsze największe hity w historii gier komputerowych. Czasami gra doskonała jest bardzo prosta i do dzisiaj dla wielu ludzi prosty tetris polegający na układaniu spadających klocków, ale wraz z pojawianiem się masowego odbiorcy największe hity wśród gier komputerowych opierać musiały się przede wszystkim na niesamowitej grafice i ciągłym pokonywaniu nowych graficznych barier. I nawet dzisiaj gry pisane na specjalne nowoczesne smartfony nie mogą być już wyłącznie ciekawe i zajmujące, tak by chciało się z nich korzystać w chwili przerwy czy podróży do domu tramwajem – muszą być jeszcze okraszone wyjątkową grafiką. Jednocześnie to zapotrzebowanie na ciągle nowe rozwiązania technologiczne sprawia, że inne firmy związane z przemysłem komputerowym i odpowiedzialne czy to za projektowanie wyświetlaczy HD czy tworzenie nowych kart graficznych czują ciągłą potrzebę udoskonalania swoich produktów i prowadzenie innowacyjnych badań. Jest to swoisty organizm naczyń połączonych, gdzie rozwój jednej dziedziny jest mocnym impulsem dla pokrewnego przemysłu, na którym korzystają wszyscy wokół.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply