Zarabianie na produkowaniu gier

Niektóre firmy notowane na giełdzie zbudowały swoją renomę i finansową pozycję tylko i wyłącznie skupiając się na produkowaniu wielkich tytułów gier komputerowych. Pierwsze odsłony wieloletnich tytułów jak Final Fantasy czy Fifa były tworzone jeszcze w czasach, gdy na pisaniu gier komputerowych raczej ciężko było zarobić a rozwiązania graficzne nie pozwalały na rozwinięcie skrzydeł i przedstawienie chociażby realnej grafiki. Dzisiaj te same tytuły odsłaniane są po raz nawet dwudziesty w przez te wszystkie serie, za każdym razem programiści starają się dorzucić do swojej gry coś nowego, poprawić jej jakość. A zawsze jest na czym pracować – zmianie mogą przecież ulec tak tekstury wykorzystywane do tworzenia scenografii i dalekich planów, ruchy postaci dzięki sesjom motion capture mogą stać się o wiele bardziej ludzkie i płynne. A podnoszenie możliwości graficznych przeciętnego komputera ostatecznie pozwoliło na wyjście z dusznej atmosfery grafiki dwuwymiarowej i pozwoliło programistom skupić się całkowicie na poprawianiu wrażenia rzeczywistości w swoich tytułach. I właśnie w tym kierunku szły pierwsze największe hity w historii gier komputerowych. Czasami gra doskonała jest bardzo prosta i do dzisiaj dla wielu ludzi prosty tetris polegający na układaniu spadających klocków, ale wraz z pojawianiem się masowego odbiorcy największe hity wśród gier komputerowych opierać musiały się przede wszystkim na niesamowitej grafice i ciągłym pokonywaniu nowych graficznych barier. I nawet dzisiaj gry pisane na specjalne nowoczesne smartfony nie mogą być już wyłącznie ciekawe i zajmujące, tak by chciało się z nich korzystać w chwili przerwy czy podróży do domu tramwajem – muszą być jeszcze okraszone wyjątkową grafiką. Jednocześnie to zapotrzebowanie na ciągle nowe rozwiązania technologiczne sprawia, że inne firmy związane z przemysłem komputerowym i odpowiedzialne czy to za projektowanie wyświetlaczy HD czy tworzenie nowych kart graficznych czują ciągłą potrzebę udoskonalania swoich produktów i prowadzenie innowacyjnych badań. Jest to swoisty organizm naczyń połączonych, gdzie rozwój jednej dziedziny jest mocnym impulsem dla pokrewnego przemysłu, na którym korzystają wszyscy wokół.