Od prymitywnej do nowoczesnej grafiki

Producenci gier wideo od zawsze wiedzieli, że ich przemysł jest prawdziwą kopalnią złota. Ale w przeciwieństwie do wielu innych gałęzi przemysłu komputerowego, produkcja gier wideo musiała poczekać z odbieraniem profitów do pewnego rozwoju, punktu kulminacyjnego, w którym całe społeczności zarażą się miłością do gier komputerowych. Aby jednak mogło do tego dojść, najpierw komputery musiały stać się dostępne dla każdego zwykłego człowieka. Dopiero wraz z upowszechnieniem komputerów twórcy gier mogli zacząć liczyć na coraz to dalej idące innowacje technologiczne, wprowadzanie nowych układów graficznych, udoskonalanie procesorów. Gdyby nie postęp technologiczny, tworzenie nowych kart grafiki i akceleratorów grafiki 3D, gdy komputerowe na wiele lat pozostałyby w swoim dość hermetycznym środowisku nie pozwalającym na zarobienie większych pieniędzy. Bez wątpienia punktem przełomowym w historii gier komputerowych było wprowadzenie grafiki trójwymiarowej. Nawet na poziomie całkowicie amatorskim niszczyła to, co dotychczas oferowała płaska grafika dwuwymiarowa i już wkrótce wszystkie laboratoria komputerowe na świecie pracowały nad stworzeniem sprzętu umożliwiającego tworzenie ciągle coraz lepszych grafik, animacji, a przez to także gier komputerowych. Dzisiaj rynek pełen jest tytułów, które mają doskonałą promocję i bardzo dobrą grafikę, ale nie udaje im się przykuć uwagi masowego widza. Piractwo sprawia, że tylko zdeterminowani klienci gotowi są zapłacić za grę uczciwe pieniądze, by swobodnie korzystać z niej w sieci. A producenci gier tylko tak kusić mogą użytkowników do kupowania oryginałów – poprzez zaoferowanie im bardzo rozbudowanego i nowoczesnego systemu tworzenia postaci i prowadzenia jej kariery. Grafika na najwyższym poziomie jest tutaj jednak czynnikiem równie ważnym i ciężko wyobrazić sobie sukces współczesnych przebojowych tytułów gier komputerowych, gdyby ich grafika nie zachwycała. Szczególnie biorąc pod uwagę, że dostępność technologii high definition oraz 3D umożliwia odbieranie grafiki na zupełnie innych poziomach. Przemysł rozrywkowy łączy dzisiaj umiejętności produkcji gier z tworzeniem efektów specjalnych i innych realnych animacji graficznych na zamówienie.