Popularność gier sportowych

Dla współczesnego producenta gier wideo liczą się przede wszystkim zyski, jakie może osiągnąć na danej grze. W zależności od tytułu konieczne może być wyłącznie inwestowanie w czas swoich pracowników, ale niekiedy niezbędne jest wykupienie dodatkowych licencji. Tak dzieje się chociażby w przypadku gier sportowych roszczących sobie prawo do umieszczenia gracza w rzeczywistości istniejącej naprawdę ligi czy federacji. Aby móc posługiwać się oryginalnymi nazwami samochodów biorących udział w wirtualnym wyścigu lub wy spokojnie korzystać z możliwości udziału w piłkarskiej lidze mistrzów podczas grania w grę na konsolę, firma produkującą grę musiała najpewniej wcześniej zapłacić bardzo spore pieniądze w zamian za prawo do wykorzystywania tych typowo markowych i jak najbardziej handlowych symboli. Jednocześnie bez prawa do używania tych realnych nazw wiele prawdziwie potencjalnych tytułów upadło. Były już gry komputerowe traktujące o piłce nożnej, pozwalające graczowi na zaangażowanie się w całą historię pewnej drużyny piłkarskiej z przedmieści. Ale wymuszana na siłę fabuła nie była w stanie dać więcej przyjemności z gry, niż po prostu udostępnienie grającym faktycznie istniejących rozpoznawalnych zespołów wraz z ich prawdziwymi, aktualnymi na dany sezon zawodnikami w składzie. Realność gier musiała zostać wniesiona na zupełnie nowy poziom i coraz więcej gier komputerowych zaczynało uczyć się na błędach przeciwnika, doskonaląc jednocześnie swój silnik. Gry komputerowe oparte na danej dyscyplinie sportowej cieszą się dzisiaj coraz większą popularnością i widać wyraźnie, że od upowszechnienia systemu multiplayer najszybciej przybywa zainteresowanych w rozgrywkach sportowych oraz wyścigach samochodowych. Obie te dyscypliny wyglądają szalenie przekonywająco na dobrym nowoczesnym sprzęcie. Nie dziwi więc, że firmy posiadające w swojej ofercie tytuły z tych dziedzin na wysokim poziomie rok w rok wydają kolejne odsłony tych samych tytułów. Wystarczy małe kosmetyczne odświeżenie, wykupienie dodatkowych licencji i umożliwienie graczowi bardziej daleko idących zmian, by wszyscy cieszyli się całkowicie nowym tytułem i by ponownie liczni bardziej zamożni gracze za taki tytuł zapłacili.