Produkowanie wielkich hitów

Dla firm zajmujących się produkowaniem gier komputerowych mało ważne jest dzisiaj to, z jaką historią, fabułą, postaciami i dialogami zaprezentują światu swój tytuł. Dziś nawet najbardziej nieprzyzwoite komentarze głównego bohatera gry mogą stać się kultowe w ciągu kilku tygodni, tak jak w przypadku gry Duke Nukem. Dla fanów gier komputerowych hity tego typu nie znikają z pamięci nigdy a wyjątkowo młodzi ludzie jeśli nawet nie pamiętają chwili, gdy sami grali w taki kultowy tytuł, to pamiętają na pewno opowieści o nim z grupy swoich znajomych czy nawet rodziny. Jednak na tych pierwszych tytułach wciąż bardzo trudno było zarobić. Liczba osób posiadających komputery niezbędne do odpalenia kolejnej gry była tak niska, że do jednego komputera zasiadało niejednokrotnie kilkanaście osób, patrząc z podziwem na jego możliwości. Z czasem jednak komputery stały się tak szeroko dostępne, że i gry komputerowe mogły wreszcie zacząć przynosić oczekiwany już od dawna zysk. Gdy okazało się, że dobre gry komputerowe z powodzeniem mogą sprzedać się w wielkości kilku milionów egzemplarzy na całym świecie, specjaliści w tej branży zaczęli zapewne skakać z radości. Okazało się bowiem, że chociaż czasochłonne to jednak dość przyjemne i lekkie programowanie i tworzenie gier komputerowych może być niesamowicie opłacalnym biznesem i w ciągu kilkunastu miesięcy stało się zajęciem wielu nowych i młodych firm pojawiających się na rynku nagle dzięki finansowemu zastrzykowi. W ten sposób upadło wiele firm, które jako pierwsze wymyśliły podstawowe rozwiązania graficzne w dziejach komputerów. Jednak na ich miejsce powstawały zawsze nowe i skore do natychmiastowego budowania i stwarzania nowych tytułów firmy. Rywalizacja zaczęła się na ostro, do akcji wkroczył negatywny PR i bardzo ostre akcje reklamowe. Ale wszystko to dla wielu gracz stanowiło prawdziwy impuls do jeszcze szybszego wprowadzania niezbędnych informacji. Produkowanie wielkich hitów od zawsze było marzeniem wielu nawet najmniejszych producentów, ale ostatecznie udaje się tylko nielicznym, posiadającym wystarczająco oryginalne pomysły do stworzenia całkowicie samodzielnego i żywego tytułu. Bez kreatywności kolejne gry będą tylko odtwórczymi kopiami.