Piękna grafika i rywalizacja sieciowa

Pierwsze gry komputerowe nie przypominają niczego, co dzisiaj widzi się na targach nowoczesnych gier. Rozgrywki multiplayer, umożliwiające uczestniczenie nawet sześćdziesięciu czterech użytkowników podłączonych online w walce w czasie rzeczywistym jeszcze kilka lat temu stanowiły wyjątkowo trudne wyzwanie stawiane przed producentami gier komputerowych. Bardzo szybko bowiem zrozumiano, że to do czego ostatecznie dążyć powinien przemysł gier komputerowych to jednoczesne połączenie wyjątkowej rzeczywistości rozgrywanej gry jak i możliwości grania w sieci. Dla grupy przyjaciół chętnie spędzających czas przy grach komputerowych możliwości uczestniczenia w bardzo złożonej i wspólnej grze na serwerze przeciwko grupie pochodzących z innej części globu graczy nie ma nic lepszego niż odkrywanie nowych możliwości interakcji. Aby jednak gra mogła być funkcjonalna, niezbędne jest posiadanie bardzo dobrego sprzętu przez wszystkich uczestników rozgrywki. Jeszcze kilka lat temu gry, gdzie na jednej mapie o nieograniczonej przestrzeni dochodzi do samego centrum konfliktu zbrojnego, który rozstrzygnąć w kilkunastu rundach mają zawodnicy podzieleni na grupy po trzydziestu dwóch użytkowników były tylko marzeniem programistów, dzisiaj są całkowicie osiągalne i już pojawiają się pierwsze tytuły oferujące tak daleko idącą interakcję w czasie rzeczywistym. Gdy jeden gracz z góry ostrzeliwuje czołg na dole, ten w czasie rzeczywistym przyjmuje obrażenia, ale jednocześnie kierujący nim gracz drużyny przeciwnej w ostatniej chwili celnym strzałem wciąż może, jak na prawdziwej i realistycznej wojnie, przesądzić o losach całej bitwy na korzyść swojego zespołu. Same założenia wprowadzenia takiej rywalizacji zespołowej w grach komputerowych pojawiły się już dawno i pierwsze sieci internetowe testowane w laboratoriach i informatycznych korporacjach wykorzystywane były do rywalizowania dwóch ludzi z oddalonych od siebie pomieszczeń w jednej grze. To co dzisiaj się zmieniło, to głównie realistyczność grafiki z jaką produkuje się dzisiejsze najpopularniejsze tytuły gier komputerowych. Na dobrym sprzęcie można czasami dać się całkowicie pochłonąć grafice i bez reszty dać nabrać, że to co wyświetla się na monitorze jest rzeczywiste.